Les dents de llet

Ahir va ser un dia molt especial! Al matí, mentre treballava, en Guim em va trucar ben il·lusionat per explicar-me que se li movia una dent! Estava molt i molt content, i és que amb 7 anys que té, encara no li ha caigut cap dent i, pobret, ja en tenia ganes perquè veia molts companys/es d’escola i cosins als qui ja els han caigut unes quantes i ell també volia entrar a formar part del club dels desdentegats! A més a més tenir l’oportunitat de que el Ratolinet Pérez ens visiti a la nit i ens deixi una sorpresa sota el coixí és una experiència altament emocionant!!

Però l’emoció va ser doble perquè a la tarda vam comprovar que al petit de casa, amb 9 mesos i una setmana, li començava a despuntar la primera denteta de baix.

Així que d’ara en endavant, sempre recordarem que la primera dent de l’Iu va sortir el mateix dia que al seu germà gran se li movia la primera dent de llet.

I per acabar aquest petit post us deixo un parell de recomanacions sobre el tema: sempre va bé tenir algun conte a casa que parli de la caiguda de les dents. Nosaltres tenim aquest:

ORIG port_Ratolinet

I la segona és una bonica cançó de la Dàmaris Gelabert que he cantat moltes vegades a l’escola amb nens i nenes de 5 a 8 anys i els encanta!!

Anuncis

Un pensament sobre “Les dents de llet

  1. Hola Alba!
    A mi de petit, quan em queia una dent, els que em deixaven regals a sota el coixí eren els angelets. I és curiós perquè del ratolinet Pérez no n’havia sentit a parlar mai fins no fa massa anys, quan ja feia molt de temps que m’afaitava. Estranyat, vaig voler indagar d’on venia aquest personatge del ratolinet Pérez i, per tot el que vaig anar trobant, la conclusió que en vaig treure és que és la versió de tradició hispànica de l’encarregat de portar els regals als nens que els cauen les dents, que s’ha estès aquí pel procés d’aculturació i contacte amb la cultura castellana.
    Jo, per tant, personalment, tot i respectar que cadascú esculli i faci venir a qui més li plagui, proposo i recomano que facin venir als angelets, sens dubte una tradició molt més nostrada.
    Una abraçada!
    Bon estiu!

    Liked by 1 person

Deixa un comentari

