Donant de llet materna

La llet materna, com molta gent sap, és el millor aliment que pot rebre un nadó perquè té unes propietats altament beneficioses que cap llet de fórmula no pot garantir. Conté una sèrie d’elements que protegeixen el lactant de les malalties més freqüents, com ara la diarrea i la pneumònia i, a més a més, s’ha demostrat beneficiosa per al desenvolupament neurològic i visual.

Quan estava embarassada del meu tercer fill, una amiga em va parlar de la Donació de Llet Materna. Em va dir que ella s’havia fet donant i em va explicar el procediment. Em va semblar tan interessant que vaig buscar la pàgina web del Banc de Llet Materna (que pertany al Banc de Sang i Teixits) per llegir tota la informació.

  • La llet materna de les donants ajuda al desenvolupament i creixement dels nadons que neixen prematurs amb risc de patologia digestiva o intestinal. El seu consum disminueix les infeccions generalitzades greus i combat les necrosis intestinals, la causa principal de defunció entre els nounats.
  • Es poden fer donants totes les mares que estan alletant als seus fills/es i tenen uns hàbits de vida saludables.
  • Primer et fan una analítica de sang i si tot és correcte, et proporcionen un tirallet i els envasos especials per conservar-la. El banc de llet passarà a recollir la llet al teu domicili.

És així de fàcil: les mares interessades han de dirigir-se al centre fix de Banc de Sang i Teixits més proper a casa seva (consulteu-los al web) i informar-se. En el meu cas vaig anar a l’Hospital Trueta de Girona. Unes noies molt amables em van extreure sang per analitzar-la, em van fer omplir uns qüestionaris, em van explicar el procediment d’extracció i conservació de la llet, i em van donar una bossa amb el tirallets, els pots per congelar i les etiquetes per posar en els pots. Al cap d’uns dies vaig rebre una trucada del Banc de Sang dient-me que els resultats havien sortit correctes i que ja podia ser donant de llet materna.

Aquest matí quan he obert la bústia m’he trobat una carta del Banc de Sang i Teixits agraint-me la meva primera donació de llet materna. A més, a dins del sobre, hi havia un pitet pel meu fill que diu “germans de llet”. Quin detall!

En els tres primers anys d’existència del Banc de Llet Materna ja s’han pogut ajudar més de 500 nadons prematurs de tot Catalunya. Així que, val la pena, almenys intentar-ho!

DSC_0094

Anuncis

Deixa un comentari

